Browse By

Gaya Bergambar Super Awesome Yang Aneh Versi Afrika

CELUPAR.COM: Menggayakan satu pose di hadapan kamera bukan perkara mudah, keyakinan serta “eye contact” di samping gabungan gerak badan dan persekitaran adalah faktor penting untuk menghasilkan gambar yang dikatakan super awesome.

Untuk hasil yang lebih baik juga harus dikendalikan oleh jurugambar yang profesional dalam memilih model, serta harus ditangkap menggunakan kamera berkuasa tinggi, dan jika perlu untuk penghasilan terakhir harus disunting menggunakan perisian yang sesuai misalnya Adobe Photoshop.

Percayakah anda, untuk mahu menjadi tular di seluruh dunia dalam dunia “gambar” sebenarnya tidak perlu model yang cantik, tidak perlu jurugambar professional, tidak perlu perisian hebat, juga tidak perlu kamera digital yang kata orang power, dan mungkin juga tidak perlu mandi atau berdandan.

Apa yang penting anda harus tahu adalah harus bijak memanipulasi penampilan semulajadi anda, background yang lari dari konsep asal (rasanya) ataupun harus memiliki teknik anti graviti.

Lihat kesemua gambar versi Afrika di bawah.

Aksi kedua model ini terikat melalui genggaman tangan antara satu sama lain sambil badan direbahkan ke tanah dan ditopang menggunakan siku dan lengan sahaja.

Tumit mereka juga dicantumkan mungkin tanda atau isyarat yang menjelaskan tentang hukum alam yang menyatakan “we’re all connected”.

Lalu tangan saling menggenggam, kemudian kaki mereka tersimpul di atas tanah. Betapa mereka berdua saling menyayangi.

.

Gambar kiri si gadis berpaut pada besi yang mana harus memiliki daya kekuatan tangan dan bahu yang kuat.

Belakang  harus rata dan selari dengan ratanya lantai simen di belakangnya. Hujung sandal sebelah kiri harus menyentuh besi penghadang pada tingkap rumah jiran dan untuk mengekalkan keseimbangan, lutut kanan harus menyokong betis kiri. Satu kaedah anti graviti yang baik.

Gambar kanan, jejaka ini menggunakan kelebihan kekuatan tangan dan bahu. Kekuatan pinggang juga teruji dengan pose ini selain dari pangkal peha dan punggung harus saling bekerjasama untuk memastikan posisi kaki nampak baik. Jika keletihan boleh juga memautkan kaki pada mana-mana dahan berhampiran.

.

Momen yang harus diabadikan oleh mana-mana suami isteri adalah ketika mengambil gambar perkahwinan.

Kiri pose lelaki yang cukup ringkas dan tenang sambil tangan disatukan dengan tidak perlu bermekap, yang diperlukan cuma komponen pada pokok yang kuat serta teknik memanjat yang baik. Diperlukan dahan bunga di tepi pagar kerana ia amat perlu ketika memanjat sebelum sesi bergambar bermula.

Gambar kanan, mungkin sebagai simbolik kepada menggapai impian untuk disatukan sebagai suami isteri.

.

Pusingan badan harus 45 darjah dari titik pusat lensa kamera. Lutut juga dibengkokan sedikit manakala bahu kiri harus selari dengan daya tarikan graviti pada tumit kiri.

Kaki kanan harus ke depan sedikit untuk mengekalkan keseimbangan agar tidak jatuh terlentang ke lantai.

Padanan warna rambut, kaca mata, dan skirt sesuai dengan warna lantai dan dinding besi. Manakala kasut berwarna biru besar sedikit masih disesuaikan dengan baju putih bersinar.

.

Pose 4 awek ini harus memiliki daya saling memahami antara satu sama lain. Sebagai awek rocker (kiri oren) dia perlu memberikan pinggangnya untuk awek baju merah menyandarkan kepalanya, serta membiarkan pehanya dipaut oleh awek yang sama (merah).

Untuk lebih kelihatan dalam dalam pose ini, awek baju hitam oren yang memiliki kaki panjang harus mencangkung, manakala awek pink pula dengan tema santai harus duduk di pinggan awek baju merah.

.

Tab mandi harus dikeringkan untuk mendapatkan lokasi model untuk duduk mencangkung. Konsep tanpa suntingan ini hanya memerlukan gaya yang ringkas dan bersahaja, sesuai dengan tema Black And White.

.

Untuk menggayakannya punggung harus besar sedikit kerana bonjolan kegadisan adalah tema utama untuk pose ini.

Gabungan purple. coklat, dan gaya rambut yang sedikit pendek seolah kita kembali ke zaman 60 an dahulu.

.

Warna warni kehidupan sebagai seorang CEO, mungkin konsep yang cuba dibawakan oleh jejaka tinggi lampai ini.

Gabungan merah, tali leher purple, seluar coklat, dan kasut hijau menyerlahkan ketegasan dalam peribadinya.

Gaya duduk seperti seorang CEO cukup mengagumkan walaupun di tandas sahaja dan tanpa memakai stokin.

.

Membawakan konsep Hak Kesamarataan Tidak Kira Warna mungkin konsep yang cuba diserlahkan oleh jejaka ini.

Harus berpaut pada kereta dengan hanya menggunakan lengan manakala hanya menggunakan ibu jari kaki kanan sahaja untuk mengekalkan posisi.

Kaki kiri dibengkokan dan buku lali serta kepala lutut harus dicantumkan untuk mengalirkan tenaga elektrik sehingga lampu signal pada kereta hitam menyala.

#SekadarHiburan 🙂

Komen